torsdag 19 september 2013

Häger, stjärtand, gluttsnäppa






4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina bilder alla tre! Jag såg en häger landa i en damm nyligen, men jag kunde bara inte hitta den, den såg väl mig till slut och flög innan jag hann få en bild på "marken". Men du lyckades :-)
Slutar aldrig fascineras av naturen, det finns ständigt mer och nytt att se!
Kram och allt gott till dej!

pelle sa...

Tack så mycket! Hägrarna är oftast väldigt vaksamma, men den här kom flygande när jag stod och kollade andra fåglar i vassen. Konstigt nog märkte den inget av mig förrän jag gick därifrån... ;). Visst är naturen fantastisk, man ser nya saker varenda gång man är ute. Men det finns ju mycket inpå knuten också.

Anonym sa...

Fina bilder!

pelle sa...

Tack! Jag vet inte riktigt vad som hände den dagen, men plötsligt ville alla vara med på bild. Det brukar gå många dagar mellan de publicerbara bilderna annars... ;)