måndag 4 februari 2013

Spillkråka



Jag gick nästan förbi spillkråkan utan att lägga märke till honom, fast han bara satt 10 meter in i bräsket. Jag hade väl dragit ner mössan för långt över öronen, så att jag inte hörde knackandet. Istället var det den studsande röda hjässan som röjde honom. Ljudet på filmen blir väldigt starkt, det hörs t.o.m. en blåmes som jag inte minns att jag hörde live. Det kom faktiskt en spillkråka flygande över huset senare på eftermiddagen, den brukar vara svår att se så här inne bland bebyggelsen. Sjunde fyndet från tomten, så vartannat år ungefär. Jag är inte helt nöjd med kvaliteten på filmen, men man får väl kompromissa. En sån här snutt blir ungefär 5 MB stor, och det är ju inte så farligt, som två originalstillbilder. Det är nog helt rätt att gå via YouTube också, blir mycket smidigare.

1 kommentar: