fredag 24 oktober 2014

Varfågel

Jag har inte tagit tomtskådningen på riktigt allvar i år, men det har blivit två nya arter på listan i alla fall. Den 5 februari kom en snösparv flygande tätt över hustaket och idag flög en varfågel längs samma rutt ungefär. De blev nummer 151 respektive 152 på totalen. Båda har känts fullt rimliga att få in, men eftersom jag nästan bara ser planterade prydnadsträd (i och för sig fina) från mitt kontor, så har jag inte kunnat föreställa mig något troligt scenario. Men slumpobsar är också kul...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har helt legat av mig när det gäller tomtskådningen. Nästa år kanske... Varfågel har jag haft några gånger, men ingen snösparv här. Den hade varit kul. Jag är 20 arter efter dig.

pelle sa...

Det går lite upp och ner för mig också, planerar varje år att sitta med en god bok på balkongen och spana mellan sidorna, men det blir liksom inte av...