söndag 9 juni 2013

Större rödögonflickslända


5 kommentarer:

Anonym sa...

Fin bild! Av någon anledning lyckas jag aldrig fotografera den så att det blir bra. Har inte en vettig bild...

ming wan lee sa...

väldigt fin bild! själv är jag riktigt usel på djur och natur, kanske det beror på att jag har vant mig vid stadsmiljön? Dessutom saknar jag utrustningen och tålamodet ;)

pelle sa...

Tack! Jag har ett favoritställe där trollsländorna brukar sitta och värma sig tidigt på morgonen. Om inte solen vill titta fram riktigt så rör de sig inte ur fläcken. Denna är tagen på 2-3 cm avstånd!

ming wan lee sa...

fantastiskt! det blir att masa sig upp i ottan hädanefter med, tur att man gillar morgnar :)

Anonym sa...

Superläcker bild. Vilken ögonfärg! Spektakulär.
Kram och allt gott till dej!