fredag 21 september 2018

Knud

Mycket väder idag. Det började med en mild och skön morgon med lätta vindar som efterhand gasade på ända upp till 20,6 m/s vid lunchtid. Då var det 23,1 grader varmt, så jag blev tvungen att ta ett dopp i havet. Skönt, men det var nästan så jag blåste i från bryggan. Sen brakade stormen Knud lös på riktigt och temperaturen rasade ända ner till 14 grader på knappt tre timmar. Häftig känsla när man nästan märker exakt på minuten när årstiderna avlöser varandra. Jag har för mig att det var likadant i våras, men på andra hållet förstås. Den svarthuvade måsen dök upp idag igen. Precis som igår drog den in över land vid 7-tiden, men det blev en liten filmsnutt. Lite för mörkt egentligen, så mest för stämningens skull.


Filmen var inte så värst bra från början, och det verkar som om Youtube komprimerar rätt hårt, så jag lägger ut en kornig bild också...


Inga kommentarer: