söndag 20 november 2011

Sparvuggla

Och idag den minsta rackaren i luddigt novembermys.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu börjar jag bli avundsjuk. Är det mycket ugglor överhuvudtaget nu eller? Sparvuggla även i Ö-a för en vecka sedan eller så. Själv kom jag inte ens ut i det gråa vädret i helgen...

Mian sa...

Inte illa, både sparvuggla och pärluggla så här i november. Grattis!

ming wan lee sa...

jag är tokig i ugglor, tror att det är en konsekvens av min barndoms mardrömmar. Idag tycker jag att de är de vackraste djuren!
och visste du att uvar och ugglor på franska heter samma som "fräääckt"; chouette!
jo, jag trodde väl det ;)

välkommen tillbaka

pelle sa...

Tack! Det har setts en hel del ugglor här i SV, även inne i Lund och Malmö. Känns konstigt när vildmarkens väsen hamnar i en elbelyst, bullrig park. Men det är ju där mycket av maten finns just nu... Jag kände inte till chouette som slangord, men läste mig till att det har smugit sig in i engelskan, det hade ju varit kul om vi kunde snappa upp lite från franskan också ;)